Finnmarksløpet 2013: Neiden og Kirkenes

Jeg kom hjem til Håkøya igjen i går ettermiddag etter en fantastisk uke i Finnmark. Marius skadet en fot og måtte desverre bryte løpet. Utrolig kjipt at det ble slik, men utover denne skaden er heldigvis alt vell med Marius og hundene. Raymond var med som sjåfør på turen sørover til Trondhjem. Tusen takk for ei helt fantastisk uke til Marius og Renathe, de 15 herlige Ulveblikkhundene som jeg er blitt så glad i, min beste handler- og hundekjørervenn Raymond, alle de flotte handlerne, kjørerne, veterinærene og frivillige som vi traff, Hertz i Kirkenes som ordnet leiebil til oss, ThunderArnt som hjalp oss i Alta under starten og restarten. Sist men ikke minst takk til min elskede Rune og snille gode Katarina som har holdt fortet hjemme og tatt vare på unger og hunder, og takk til Jonny og Silje som har passet Birk og hjulpet med kjøring av hundene. Dette har vært et eventyr og jeg har storkost meg hele veien.


Trond og Marius steller med hundene før avreise fra Neiden.


Marius på tur ut fra Neiden 1.




Magnus Gorter Voie / Vagabond Husky (Alaskahuskier) og Leif Herleiksplass / Vesterelva og Vidda´s Husky (Siberian Huskies) like før avreise fra "Neiden 1"


To spente handlere venter på sjekkpunkt Neiden.



Her kjører Leif ut fra Neiden 1.



Brødrene Remu og Aigin (Marius sine hunder) i Neiden 1.


Trond Hansen er fortsatt med i løpet og vi håper han klarer og fullføre FL1000 med sine 7 siberian huskies. Han er akkurat nå på sjekkpunkt Karasjok, har så langt gått 826 km med meget gode snitthastigheter. Vi heier på deg Trond. 

Comments