Arwen har fått selskap i valpekassen

Valpene har nå passert to uker. De har åpnet øynene og begynner og bli mer mobile. Nydelige små vesen er de som vi ikke kan få sett oss mett på.

Jeg har fulgt Arwen sin voldsomme tilvekst med økende bekymring. Hun har firedoblet kroppsvekta si på 2 uker. 


Flere har foreslått at jeg burde flytte over en av Vida sine valper slik at Arwen kunne få konkuranse i matfatet. Jeg var vært skeptisk til dette - og har tenkt at dette ville bli svært stressende for begge mødrene. Men i går hentet jeg den minste valpen til Vida og presenterte denne for Noor. Vida fikk et par griseører og lå fornøyd og koste seg med disse da jeg vandret ut med valpen. Noor adopterte Vida sin valp på strak arm - det ble vasket og stullet og stellet og foret!! Helt fantastisk og se!! Og Vida - hun lot seg ikke affisere av at det var blitt en valp mindre, hun er totalt avslappet og koser seg med de tre som er igjen. Vi følger begge tett, og det går så fint med alle sammen at jeg har bestemt meg for og la Vida sin lille valp få bli hos Noor. Det er godt for Arwen med konkuranse i matfatet og en lekekamerat på samme alder.

Arwen (som var 15 dager i går tirsdag) veide da hele 2120 gram, mens Vida sin tispevalp (2 uker i går) veide 1500 gram. Jeg håper det vil jevne seg litt etterhvert!

Noor viser stor omsorg for Vida sin valp og behandler henne som sin egen!

Comments