Game of Thrones kullet: Brev fra Snykovet´s Shaggy Dog aka Kodi

Kodi på tur. Photo: Renate Holte Kristiansen

Ei lita oppdatering fra Kodi (9 uker) på Andenes

Nu har jeg vært i mitt nye hjem i en uke og en dag. Og trives godt her. Hjemme har vi noe veldig spennende, noe som er like stort som meg, er brun og har den store halen med masse pels. Hun er super spennende og halen bare elsker jeg å gå å nappe i! Hun er vist veldig tålmodig når det kommer til meg. Når jeg plager henne for mye, så legger hun seg bare opp på seksjonen i stuen. 

Jeg har funnet ut litt av hvert etter jeg kom hit, og holdt på å gitt mor ett par hjerteinfarkt. Feks har jeg funnet ut at å flyge det kan jeg ikke. Prøvde å ta fart fra sofaen og hoppe mot mor som sto på golvet, vel det funket ikke. Jeg gråt og gråt, ble nok veldig redd og heldigvis skadet jeg meg ikke. Men mor trøstet meg og jeg fikk patte på fingeren til tante, så jeg klarte å roe meg ned. Mor ble kjempe redd! Jeg trur jeg driver mor til vannvett snart med alle mine rampestreker. Jeg henger i gardiner, plager pusi, er høgt og lavt samtidig. Men jeg ser at mor er super glad i meg for det om jeg gjør henne litt gal i blandt. 

Jeg er ikke fult så flink til å si i fra når jeg vil tisse. Så det blir noen uhell inne. Men mor sier at jeg blir flinkere for hver dag som går. Vi har stuen oppe i andre etasjen, så det er litt vanskelig å si i fra når jeg må ut, siden jeg ikke får gå i trapper enda. Ikke at jeg kan gå i trapper heller. Mor har måtte snekre en grind for å ha i stuen, etter at jeg ble litt tøff en dag å skulle gå etter tante ned, det gikk bra, tryna jo bare noen trinn ned. Men mor sier at jeg er for liten enda. Oppe i stuen har jeg mange leker! Og leker elsker jeg! Mine favoritter er en blå liten bamse som lager små søte pipelyder, den er god å tygge på når det klør i tennerne mine. Så andre favoritten er en gul liten ball som er myk og lager masse lyd. Den er gøy den! Tredje er en lilla kube. Den bruker mor å legge litt for biter oppi og da må jeg gå rundt å snurre på denne til bitene kommer ut, det er kjempe artig å bruke hode litt, og jeg tok denne utfordringen med en gang Jeg liker å være ute, har en liten hage bak huset, der får jeg springe fram og tilbake med pinner. Far har å laget leker til meg av tau. 

Jeg har å hjulpet mor med å lage fine håll i blomsterbeddene, så de er klar for planting. 

Jeg har å oppdaget noe far har i garasjen som er super godt, og det er tørrfisk. Dette får jeg med meg når vi er på tur. Mor sier jeg er litt rar, for vi kan være på tur i marka, ved klevannet eller mørsje, og aldri om jeg går på do når vi er der, nei jeg venter til vi kommer hjem! Å tisse i hagen er mye bedre og tryggere:) Jeg liker å kjøre bil, men bare om jeg får sitte framme! Å sitte i buret bake er ikke noe kult, men blir flinkere. 

Var til dyrelegen på onsdagen for å få resept til ormekuren, da veide mor meg, var 7.1 kg, så har gått opp. Jeg er veldig flink å spise, men spiser ikke fult hele dagsdosen som jeg skal ha. Jeg er veldig flink til å gå i band, liker veldig godt å gå tur. Masse spennende å se her! Var på molloen å sprang litt en dag vi ventet på at far skulle bli ferdig på jobb, da fant jeg så mye spennende som kunne spises! Alt fra krabber, til fjær til kråkeboller. Mor går dessverre å tar alt ifra meg! Dette er ikke kult! 

Jeg sover storsett hele natten nu, uten å våkne. Men våkner tidlig. Men mor sier at det gjør ingenting Jeg er så heldig å får sove i sengen sammen med mor og far. Mor sier at det er helt utrulig at en så liten kropp kan ta så stor plass, jeg skjønner ikke hva hun mener! Om morgenen når jeg våkner, har jeg funnet ut av to effektive metoder på å vekke mor eller far. Enten bit jeg dem i nesen eller så spiser jeg på håret til mor. De liker dette ikke, men de våkner nå iallefall! 

I dag er vi barnevakt for Zaya, hun er en gordonsetter til bestemor, hun er 9 år gammel. Hun er sur! Hun liker ikke mine rampestreker. Så hun prøver å oppdag meg litt. Hun er her i formiddag da hennes mamma er på jobb. Vanligvis er hun hjemme sammen med Zack som er 3 1/2 år. Men bestefar og Zack er på saltfjellet på en sånn hunde jakt ting, og Zaya kan ikke være hjemme alene, for da blir hun redd. Så hun får være hos oss til hennes mamma er ferdig på jobb kl 12. 

Jeg gleder meg til helgen, da blir det ekstra pappa tid mor skal på skolen på sortland på lørdag og søndag, så hun er hjemme i 16-17 tiden på lørdag og søndag, så jeg skal være sammen med pappa og bygge ferdig rammen til hundegården. 

Ellers så har jeg det veldig bra, er en utrulig leken og trofast gutt. Som har mye energi, men er snill som dagen er lang selv om jeg er en liten ramp.
Far har allerede begynt å prate om at jeg kan få en søster eller bror. Men vi skal vente litt til vi kjøper oss ett større hus med større hage

Ha ei riktig god helg!

Klemmer fra Kodi, pusi, Renate og Stian

Comments