Getting ready!

Det er en trillion ting som skal på plass før en utstilling! Påmelding, bestilling av flybilletter, ordne med godkjent transportbur. Hunden skal trenes, bades, stelles. Klør må klippes. Pelsen blåses og børstes. Hunden skal være i perfekt kondisjon / godt trent! Handler skal ha klær som passer til "vær og føreforhold". Det er viktig med gode pensko til å gå / løpe i og komfortable pene klær som står i kontrast til hunden - slik at hunden ikke går i ett med handler. Det bør også være farger som harmoniserer med hunden / matcher fargen på hunden. Unngå rotete mønster og flagrende gavanter som stjeler oppmerksomheten fra hunden. Det er hunden som skal være ikke fokus - ikke handler. Husk uimotståelige godbiter, vaksinasjonkort, påmeldingspapirer / startnummer, kontanter til parkering / inngangsbillett, børst / kam, utstillingslenke osv osv. Og sist men ikke minst - pust rolig - ikke stress - vær i ZEN! Be cool! Kos deg!! Ha det gøy med hunden din! Din hund er alltid den fineste - uansett hvilken sløyfe den får!

Jeg kjøper sjelden smykker til meg selv - men elsker lekre utstillingslenker til hundene. Denne gangen har jeg skeiet ut og spesialbestilt egen utstillingslenke til Saija sin debut i juniorklassen i Kristiansand neste helg. 

En nydelig lenke i gull / sølv og vakre stener som matcher kobberrøde Saija perfekt! Ekstra stas er det at lenken er "lokalprodusert"! Den er designed og laget av Siv-Hilde Oware / Xtravagant Show Leads her i Tromsø, og har fått navnet "Green Leaf". 

Jeg har flere utstillingskobbel fra Xtravagant til mine Siberians og er kjempefornøyd med disse. De er lekre! De er gode og holde i. Og de er sterke - slik at jeg føler meg trygg på at lenka ikke plutselig ryker i ringen dersom hunden skulle gjøre et rykk. Anbefales varmt!



Foto: Xtravagant Show Leads

Comments