Magebelter som holder?


To av de mange Baggenx2 magebeltene mine som har røket på tur. Krokene rives av. Og på det ene har spenna røket.


Det er rett og slett sinnsykt kjipt når magebeltet ryker på fjelltur - og man må lirke seg ned av fjellet i ulent terreng fult av reinsdyr med to sterke trekkhunder forann. På tur nå i høst med Bolt og Saija røk magebelte nummer 3 denne sesongen. Det var en alledeles nydelig tur OPP på snaufjellet - og en virkelig HEFTIG tur ned! 

Jeg har sverget til og reklamert for Baggenx2 magebeltet i mange år nå, fordi jeg syns de er behagelig belte og gå med. Men etter og ha slitt av jeg vet ikke hvor mange belter, har jeg innsett at jeg trenger en bedre og sterkere patent, når jeg skal gå med mer enn en hund i fjellet. Så i ren desperasjon spurte jeg om forslag på alternativer hos mine facebookvenner. I dette blogginnlegget har jeg laget en liste / oversikt over de forslagene som jeg fikk. Av disse tenker jeg at klatreselen ser klart mest solid ut. Så det blir denne jeg tester ut nå som alternativ til to hunder på tur.

I kombinasjon med karabinkrok. Sterk, avlaster korsryggen, glir ikke oppover langs ryggen i oppoverbakker. 

Kristin har brukt dette i mange år til to sterke mutter. Kjersti sin mutte har ødelagt to av disse - metallkroken gikk i møte med sau. Les test av MR-kobbelet her.

Seler med reim som gjør at det ikke dras opp i livet. Røros hund og fritid selger dette på sin nettside.

Løpe/magebelte med slynger rundt beina.

Sitter godt og tar ikke knekken på rygg/bekken. Med maks to hunder i gangen. 

I kombinasjon med en karabinkrok mellom bånd og beltet slik at det har en glidende hanefot. Veldig behagelig at beltet ikke vries om hundene går litt mot høyre eller venstre for deg. Bånd med kroker i begge ender kan settes direkte i hanefoten.

Comments