One of a kind - genser med huskymønster

Ingrid-Helene i mormor sin strikkegenser i hundegården oktober 2015


Min kjære mamma, "Strikke-Ingrid", har strikket denne flotte genseren til meg. Jeg forklarte hvordan jeg ville ha den - og vips så tryllet hun frem akkurat den genseren jeg ønsker meg!! 

Den er strikket i nydelig, tynt islandsk ullgarn (Lettlopi) bestilt på nett, med raglanfelling på skuldrene.

Diagrammet med slede og hundespann er hentet fra Ravelry på nett. Søk på "Husky and Sleddog Mushing Charts by Karigan Husky City; DragansVarg, Alexandra Wiedmayer".

The diagram with the dogsled and the team of dogs is made by Alexandra Wiedmayer and can be bought through the "Knit and crocket community" Ravelry on web. But the pattern on the sweather itself is my mothers making. This is a one of a kind creation - she will not take orders - BUT feel free to be inspired / copy :-)




Ingrid-Helene ordner med nakkeline til lederhundene Noor og Arwen oktober 2015

September 2014 - nystrikket genser


Oktober 2015

Jeg fikk spørsmål om hvilket merke det er på buksen da jeg la ut bildene på facebook! Det er en Black Diamond bukse kjøpt på en sportsbutikk i byen! Deilig behagelig klatrebukse!


I love my new sweather - made by my mom Ingrid Lund Olsen

Comments